23948sdkhjf

Svensk Plast söker partners och stödmedlemmar inför ny kampanj

Initiativet Svensk Plast, vars strävan är att vara en stark och enad röst i plastdebatten har sedan april i år arbetat med att ta fram en ny profil för branschens kommunikation. Nu är kampanjen redo att rullas ut på sociala medier.

Styr- och kommunikationsgruppen för Svensk Plast meddelar att initiativets nya inriktning är cirkulär ekonomi genom återvinning av förpackningar. Den nya kampanjen bygger på lärdomar från de två år som Svensk Plast verkat.

I ett dokument skriver Svensk Plast; “Vi har sett att allmänheten ogillar plast men älskar att återvinna. Målet är att öka medvetenheten om plastens återvinningspotential.” För att visualisera detta för mottagarna (unga mellan 18-28 år) kommer kampanjen att använda en berättande och humoristisk stil för att visa plastens återvinningsresa. I sina filmer kommer mottagarna att följa de två plastsjälarna Plaston och Plastina.

Kampanjen lanseras i början av oktober 2024 och kommer att löpa under hela 2025. Nu söker Svensk Plast partners som antingen bidrar med 25 000 kronor per år alternativt stödmedlemmar som kan bidra med valfritt belopp.

Sedan tidigare stöds initiativet av Ikem, Spif, Polymercentrum, Trioworld, Nolato, Polykemi med flera företag. 

För mer information kontakta Mikael Heinig (Polymercentrum), Henrik Oxfall (Ikem) eller Lennart Johansson (Spif).

Läs även: Svensk Plast går in i nästa fas

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063