23948sdkhjf

Del 3: Michael Jonsson om elpriset

Vi har pratat med företagsledare från åtta polymerbearbetande företag i elprisområde 4. I den här artikeln delar Michael Jonsson, vd och delägare av AD-Plast AB, med sig av sina synpunkter kring vilka energieffektiviserande åtgärder företaget gjort, vilka konsekvenser det höga elpriset haft för dem samt hur deras framtidstankar kring elpriset ser ut. 
- Våra energikostnader har ökat med ungefär två miljoner kronor i år jämfört med motsvarande period i fjol, säger Michael Jonsson, vd och ägare av AD-Plast AB i Anderstorp. 

Han berättar att företaget har ett elprisavtal där det handlar på sig el cirka ett år framåt med olika procentsatser, så han anser sig ha hyfsat bra koll på läget.  ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109