Del 1 handlar om högskolan
Del 2 har fokus yrkeshögskolan
Del 3 ger oss studentens syn
Detta är del 4 som fokuserar på arbetsgivaren
Hur ser arbetsgivarna på vilken kunskap som framtidens medarbetare bör ha? Vi har pratat med en person som har en del av bilden.
— Jag tycker att det här med kompetensförsörjning bör ses som en affärskritisk f...
Del 4: Kompetensbristen - Arbetsgivarens syn
Många företag är oroliga för att inte få tag i rätt kompetens inom till exempel automation. Plastforums systertidning Process Nordic har i denna sista delen av fyra, lyft fram arbetsgivarens roll. I tidigare delar har vi fokuserat på högskolan, yrkeshögskolan och studenten.
Karin Levander, Stora Enso, ser behov av höja grundnivån på de som anställs i framtiden. Foto: Stora Enso
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration