Bolaget står starkt inför en eventuell svacka
-Visst ser vi en avmattning av konjunkturen, men vi ser också att vi står starka inför en eventuell lågkonjunktur, säger Tom Rössel, vd och koncernchef för National Sweden AB, till Plastforum.
Han ser väldigt positivt på framtiden inom de segment som koncernen är aktiva inom.
-National Sweden börjar nå ut med vårt erbjudande till alltfler nya och nygamla kunder. Vår bredd gör att vi kan växla upp på uppåtgående marknader samtidigt som vi kan växla ner på de marknader som eventuellt faller, säger Rössel.
Under det gångna året har koncernens alla bolag fått alltfler marknader att förstå bredd bolagen kan erbjuda gällande olika polymera lösningar.
-Det faktum att vi levererar med spets och bredd till så många olika typer av marknader gör oss unika, och det kommer vi fortsätta att kommunicera utåt, säger han.
-Vi investerar hela tiden i ny teknik samtidigt som vi gör noggranna övervägningar i hur vi skapar bästa hållbarhet i vår slutprodukt. Vi har som målsättning att försöka möta våra kunder i ett ännu tidigare skede framöver. Till exempel så kommer vi att göra en Roadshow under 2020 i syfte att komma ännu närmare våra kunder. Det sker så mycket inom vårt område just nu och det vill vi kunna presentera på ett mer effektivt sätt än vi kan göra genom enstaka kundbesök.