Team Sweden tar plats på Hannovermässan
Sverige är partnerland på Hannovermässan 2019.
Business Sweden har fått regeringens uppdrag att leda projektet med Sverige som partnerland.
– Sverige ska profileras som innovativt och hållbart. Vi kan se att partnerskapet blir en stor chans för Sverige att öka exporten, säger Elisabeth Somp är pressansvarig vid Business Sweden.
Sweden Co-Lab är temat för Sveriges partnerskap. "Sverige är ett växthus för samskapande (Co) och innovation (Lab) – tillsammans skapar vi!", lyder manifestationen.
Elisabeth Somp menar att det kan vara extra viktigt att nu sätta Sverige på kartan, då mycket pekar på att den svenska konjunkturen nått sin topp.
Sverige har tillika ett gott förhållande till Tyskland, då Tyskland är Sveriges största exportland.
Förhoppningen är att Sverige kan klättra upp i listan över de länder Tyskland importerar mest från där Sverige nu intar plats 13.
– Vi arbetar hårt för att svenska företag ska delta i den nationella paviljongen och arbetar också för att erbjuda svenska företag närvaro i svenska samlingsmontrar i de olika industrisegmenten, exempelvis arrangerar Energimyndigheten en svensk samlingsmonter för svenska energiföretag och Elmia arrangerar i sin tur en underleverantörspaviljong (Industrial supply), säger Linda Steen vid Trade Fair Agency som är Sverigeansvarig för Hannovermässan..
Fram till den 15 november går det att teckna ett Team Sweden-partnerskap.