Kabeltrumma av ÅV-plast har satt Axjo på den globala kartan
Gislavedsföretagets produkt har blivit en global aktör.
Aldin Avdic är Area Sales Manager, Axjo Plastic.
– Vi har precis lanserat vår nya logga, invigt våra nya kontor och vår nya lobby och vi lanserar nya, stapelbara kabeltrummor som är mer transporteffektiva.
Enligt honom är det kundfokus, funktionalitet, kvalitet och miljötänk som driver företaget med i dag försäljning i 58 länder framåt.
Axjo-gruppen sysselsätter numera allt som allt 120 anställda och omsättningen landar på 320 miljoner kronor.
Sedan starten 1945 har tillväxten varit stor.
Det globala bolag man utvecklats till leds från huvudkontoret i Gislaved.
Kabeltrumman i återvunnen plast har fokus på miljöanpassning och transporteffektivitet.
Produktionsanläggningar finns, förutom i Gislaved, även i USA och Kina. Säljkontor har inrättats i alla världens världsdelar för att få en nära kontakt med marknaden.