23948sdkhjf

Nytt fläkthölje gav bättre motordrift

Det normala hos bilar eller lastbilar är att motorfläktens hölje sitter monterat på fordonskroppen, bakom gillöppningen.

I den här nydesignade konfigurationen krävs ett mellanrum för att
tillåta en relativ rörelse mellan det styva höljet på själva motorn och
den motormonterade fläkten, vilket reducerar luftflödets effektivitet.
Genom att montera ett flexibelt hölje på själva motorn minskas gapet,
vilket ökar både motorns det totala paketets verkningsgrad.

En komponent i den nya designen är det flexibla
höljet som tillverkas av NexPrene 1087A, ett termoplastiskt vulkanisat
från Solvay Engineering Polymers. Materialet har en bra draghållfasthet
och rivstyrka samt utmärkt beständighet mot olja och kemikalier.

Flexibelt hölje av TPV som översprutats med styv polyamid. Delen
monteras på fordonets motor hellre än på fordonskroppen bakom grillen.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079