23948sdkhjf

Plastdagarna: Konsumenter har hatkärlek till plast

Tekniskt optimala produkter i all ära ? men lockar de inte kunderna är
loppet kört. Därför är det avgörande vid produktutveckling att förstå
konsumentens behov och önskemål.
På Plastdagarna gav Johan Hellman från United Minds
en inblick i vad som påverkar vårt konsumtionsbeteende. Tid upplevs som
en bristvara, inte minst i storstäderna. Därför behövs avlastning i
form av snabbmat och produkter som underlättar vardagsstressen. Plaster
används som förpackningsmaterial och i praktiska hjälpmedel av olika
slag.
Till helgen handlar det mer om helgfiness som
speglar "jag är det jag köper", ett kraftfullt medel att skapa
identitet. Äkta och genuint värdesätt i form glas och trä, och
motsatsen är vardagens plastighet. Tyvärr.
Men samtidigt är alla rörande överens om att
IT-branschen, bilarna, sjukvården, förpackningarna och många andra
viktiga produktområden inte skulle vara där de är idag utan plaster. Så
mycket handlar helt enkelt om en attitydförändring?
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.059