Lehmann & Voss satsar på gummikemikalier
Vid en sammankomst i Hamburg i februari offentliggjorde tyska familjeföretaget Lehmann & Voss & Co att de från och med den 1 juli kommer att marknadsföra samtliga sina produkter under nya varumärket Luvomaxx. ”Med ny slogan och ledorden sourcing, customizing och manufacturing kommer detta att bli en ny milstolpe för bolaget”, menade dr Wolfgang Jarre hos Lehmann & Voss. Vid sammankomsten avslöjade dessutom dr Erk Thomsen, bolagets VD och tredje generationen Voss, att det kommer att ske en generationsväxling till sommaren, vilket innebär att generation fyra av förgreningen Voss tar vid.Lehmann & Voss omsätter ungefär 150 miljoner euro varav cirka 35 miljoner euro på affärsområde gummikemikalier. 1999 stod gummikemikalierna endast för 10 procent av bolagets totala omsättning.”Min strategi är att den så småningom ska stå för 50 procent av bolagets totala omsättning”, sa Karl-Heinz Teschke marknadschef för enheten kimrök