Kampanj ska stärka PIR:s image
Plastinformationsrådet (PIR) bildades 1991 för att stärka imagen för plasterna och öka kunskapen om materialgruppen. Ett annat mål var att bidra till en ökad plaståtervinning. Från början finansierades verksamheten enbart av sponsorbidrag men under slutet av 1990-talet tog Plast- & Kemiföretagen, SPIF och Teknikföretagen på sig att ansvara för grundfinansieringen.Eva Kristensson är nyligen tillträdd sponsringsansvarig för PIR. Hon berättar att PIR hade mer än 100 sponsorer mellan åren 1993 och 1996, en siffra som sjunkit till hälften.”Vårt mål är fördubbla det antalet”, säger hon.PIR har nu startat en kampanj vars mål är att öka antalet sponsorer och därigenom få ett större engagemang och mer ekonomiska resurser under den kommande treårsperioden.Resultatet av en undersökning som Eva Kristensson gjort under mars månad med befintliga, tidigare och potentiellt nya sponsorer visar att de tillfrågade inte anser att PIR synts