Fakuma närmar sig, fokus på e-handel
17 till 21 oktober är det åter dags för en av de intressantare plastmässorna i Europa, nämligen Fakuma i Friedrichshafen vid Bodensjöns östra strand. Årets tema lyder "fördel och framgång genom kompetent informationsutbyte", en spegling av de stora förändringar som branschen nu står inför i och med de möjligheter som bland annat IT och e-handel innebär.Årets Fakuma är den fjortonde i ordningen (mässan arrangeras varje år utom de år då K-mässan i Düsseldorf genomförs) och blir faktiskt den sista som genomförs på det gamla mässområdet i Friedrichshafen. Ett nytt mässområde är under uppförande och 2002, när Fakuma återkommer nästa gång, blir det alltså på detta nya område som får sex stora hallar och närmare 60 000 kvadratmeter utställningsyta. Som vanligt är det främst maskiner och utrustning som står i fokus på Fakuma, men för varje år har fler råvaruföretag hittat till Friedrichshafen. Det gäller också besökarna som varje gång ökat i