23948sdkhjf

Svenska Enemont marknadsför asiatisk verktygsmakare i Europa

Svenska Enemont marknadsför sedan i augusti Chi Wo, som är en av Asiens ledande verktygsmakare. Chi Wo, som grundades 1983, är specialiserat på formgivning och tillverkning av bland annat formverktyg. Företaget har 700 anställda som arbetar i treskift veckan runt. Detta ger en produktion på i runda tal 1000 verktyg, varav cirka 200 verktyg går på export till Europa, USA och Japan.-Idén att marknadsföra Chi Wo i Europa föddes då vi märkte att det fanns ett stort intresse för asiatiska verktyg, men att det är svårt för europeiska företag att hitta till verktygsmakarna i Asien, berättar Trygve Slette för Plastnordica.Enemonts roll är, förutom att marknadsföra Ci Wo i Europa, även att agera som kontaktman genom att bistå kunderna med bland annat översättning av ritningar, transport, införtullning och att arrangera studiebesök hos företaget.-En av vägarna vi valde för att nå kunder var att ställa ut på Euromold-mässan i Frankfurt i decemb
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062