23948sdkhjf

Varumärket Sverige - vi är alla ambassadörer

På senare tid har Sverige hamnat i lite mindre bra sammanhang, vilket är olyckligt. Hur Sverige uppfattas och presterar är viktigt, inte minst för våra företag och företagsledare som vill göra affärer utomlands.
Madeleine Sjöstedt, generaldirektör för Svenska Institutet, höll i mitten av oktober ett anförande om hur vår omvärld ser på Sverige.

– Alla ni som exporterar är otroligt viktiga i och hur ni framträder och om hur ni pratar om vårt land, inte minst nu, sa Sjöstedt.

Madeleine Sjöstedt, generaldirektör för Svenska Institutet. Foto: Malin Folkess...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094