I undersökningen deltog över 1250 företag från olika länder i världen, däribland svenska företag. Av dessa ansåg nästan hälften av företagen (48 procent) att Tysklands image har tagit skada de senaste åren. 35 procent angav att imagen har ”försämrats” och 13 procent att den till och med har ”försämrats avsevärt”.
Enligt undersökningen bedömer över...
Tysklands image har avsevärt försämrats
En undersökning genomförd av tyska handelskamrar i samarbete med den tyska takorganisationen för handels- och industrikammare (DIHK) visar att den internationella bilden av Tyskland som en ledande affärsplats har försämrats avsevärt de senaste fem åren.
De viktigaste lokaliseringsfaktorerna måste förbättras, så att företag väljer att förlägga sin verksamhet till Tyskland igen, visar rapporten. Foto: istock.
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration